Dječja skupina ROŽICEROŽICE
Pozdrav svima,
mi smo skupina Rožice. Našu skupinu čini 14 djece (9 djevojčica i 5 dječaka) u rasponu dobi od 1 godine i 10 mjeseci do 3 godine i 2 mjeseca.
Tijekom rujna upoznavali smo se s novim prostorom i novim prijateljicama. Pomažemo im da se prilagode nama, našoj sobi, navikama i pravilima. Istraživali smo sobu dnevnog boravka, a poseban interes zaokupili su nam prometni, obiteljski, likovni, stolno-manipulativni, glazbeni i istraživački centar, ali i centar kretanja, dvorana i dvorište. Imamo puno različitih interesa. Odgajateljice Lidija i Martina i ove se godine trude popratiti, podržati naše interese, želje i potrebe. Vjeruju u nas i naše mogućnosti pa nas potiču na samostalnost iako bi nekad više voljeli da nešto učine umjesto nas.
Mali dio provedenih aktivnosti prikazan je na fotografijama, a više o nama i našim aktivnostima saznat ćete u narednim objavama.
Želja nam je s vama podijeliti postignuća i rad koji smo postigli u protekla tri mjeseca. Razdoblje je bilo ispunjeno igrom, radosti i učenjem kroz zabavu. Cilj nam je bio osigurati cjeloviti razvoj „Rožica“ i ponosne smo na svaki njihov napredak. Djeca u „Rožicama“ su pojedinci s vlastitim interesima, mogućnostima i potrebama, a mi se trudimo oblikovati njihovu svakodnevnicu tako što istodobno podupiremo različite aspekte cjelovitog njihovog razvoja. Djecu se uvažava i potiče na sudjelovanje u donošenju odluka koje su vezane uz njihov odgoj i učenje. Prema njihovim interesima i potrebama osmišljavaju se poticaji, ritam dana je fleksibilan, a soba dnevnog boravka mijenja se razmještajem i poticajima kako bi se osnažila njihova prirodna istraživačka znatiželja i kako bi ih se potaknulo na samoorganizirajuće aktivnosti.
Aktivnosti su integrirane jer je to ključ za poticanje sveobuhvatnog razvoja djeteta. Pažljivo planiranim i povezanim aktivnostima djeca su u prilici razvijati različite vještine istovremeno.
U nastavku je samo mali dio aktivnoti iz proteklog tromjesečja...
SURADNJA S ODGOJNO-OBRAZOVNOM SKUPINOM LOPTICE
Pripremne aktivnosti za provedbu predstave „Jesnska garderoba“
- razvoj taktilne percepcije
- oblikovanje na plohi prirodnim materijalom
- razvoj fine motorike šake
- razvoj sposobnosti odnošenja samostalnih odluka
- razvoj odnosa s vršnjacima
- upotreba jednostavnijih rečenica
DAN ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE
- obogaćivanje rječnika, razumijevanje i korištenje novim riječima za predmete
- razvoj govornih vještina
- upotreba jednostavnijih i složenijih rečenica
- oblikovanje tijestom
- razvoj pozitivnih emocionalnih stanja
- razvoj kooperativnosti u skupnoj igri
ISTRAŽIVAČKO- SPOZNAJNA AKTIVNOSTI - IZUMITELJI
- razvoj vizualne percpecije
- stjecanje iskustva o uzročno- posljedičnim vezama
- Razvoj sposobnosti prilagođavanja novim promjenjivim situacijama
- Razvoj prostorne percpecije
- obogaćivanje rječnika- pojam padobran
- Odnosi: teško-lako
PRIMJER OBOGAĆIVANJA STOLNO-MANIPULATIVNE IGRE
- upoznavanje s pojmovima veće-manje
- razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima
- uočavanje razlika među oblicima
- poticanje djece na opisivanje radnje
- razvoj operativnog mišljenja
- razvoj oblikovanja u prostoru
PRIMJER GLAZBENE AKTIVNOSTI- „GLAZBENE STOLICE“
- razvoj slušne percpepcije
- razvoj prostorne percpecije
- razvoj percpecije glazbenih elemenata
- razvoj pozitivnih emocionalnih stanja
- stvaranje bolje slike o sebi
- razvoj regulacije emocija
- razvoj koordinacije pokreta
- razvoj slušanja i razumijevanja govora
ODLAZAK NA KONCERT
- upoznavanje djece s glazbenim instrumentima
- bogaćenje rječnika imenovanjem instrumenata
- razvoj slušne percepcije
- upotreba ritma i metra
- slušanje i otkrivanje zvučne okoline
- kretanje uz pjesmu potiče daljnji razvoj motoričkih vještina, samoizražavanje i izražavanje emocija
IGRE IZ ADVENTSKOG KALENDARA
- govorna igra; snjegović, zvono, bor i sob
- razvoj pažnje i koncentracije
- motoričko planiranje
- integracija različitih senzornih područja
POSJET SV. NIKOLE
- poticanje socijalne interakcije, suradnje, empatije
- stjecanje novog iskustva
- upoznavanje s odnosima i vezom među ljudima- blagdani
- razvoj pozornosti prilikom praćenja predstave
- razvoj pozitivnih stavova prema društvenoj okolini, njegovanje običaja
- upotreba jednostavnijih i složenijih rečenica prilikom opisivanja doživljenog iskustva
UKLJUČIVANJE DJECE U IZRADU POTICAJA
- stvaranje osjećaja pripadnosti
- poticanje samostalnog izražavanja
- razvoj vještina baratanja predmetima i alatima
- smisleno i jasno verbalno pričanje, opisivanje, objašnjavanja i izražavanje svojih ideja, potreba i osjećaja
- razvoj oblikovanja na plohi
VANJSKI PROSTOR
- šetnja neovisno o vremenskim prilikama
- razvoj preciznosti pokreta prilikom obuvanja-izuvanja
- razvoj koordinacije i ravnoteže
- razvoj pokretljivosti i spretnosti pri kretanju
- poticanje djece na hodanje u paru
- upoznavanje djece s neporednom okolinom
- osvještavanje prostora oko sebe
- poštivanje pravila i dogovora
- razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema okolini
PRIMJERI SURADNJE S RODITELJIMA
- stvaranjem tematskih izložbi dosadašnjeg rada u skupini s ciljem aktivnog uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni proces.
- izložba radova i ponuda aktivnosti „Jesenska garderoba“ „Hrvatski izumitelji“ i „Zimska idila
PROVEDBA BOŽIĆNE RADIONICE
- razvoj pozitivnih emocionalnih stanja (pripadanja, sigurnost, privrženost, ljubav)
- stvaranje bolje slike o sebi
- stjecanje iskustva vidom i dodirom
- razvoj zanimanja o blagdanima i svečanosti
- razumijevanje i korištenje novim riječima za predmete i pojave
- razvoj preciznosti pri rezanju, lijepljenju, presavijanju papira