Dječja skupina Sovice

VRTIĆKA ODGOJNA SKUPINA , „SOVICE“
Odgojiteljice: Bogdana Marojević i Bruna Briški

Ove pedagoške godine u odgojnu skupinu „ Sovice“ upisano je 19 djece. Dok su prošlogodišnji predškolarci u okrilju škole zamijenili vrtićke dane novim obvezama, na njihovo mjesto stigli su nam, još topli iz jaslica, novi članovi- jednako veseli, zaigrani i znatiželjni. Tako smo u društvu 8 dječaka i 11 djevojčica krenuli u nove vrtićke pustolovine.

Skupina „Sovice“ ima dobno mješovitu strukturu pa se zajedno igraju i uče djeca u dobi od cca 3 pa do 6 godina. Navedeni način grupiranja pokazao se dobrom podlogom za razvoj dječjeg samopouzdanja, empatije, suradničkih odnosa te općenito, kao poticajno okruženje za rast i razvoj.Tako smo već na samom početku pedagoške godine imali priliku vidjeti dražesne prizore međusobnog pomaganja kod djece. Na taj su način su starija ili u određenom segmentu vještija djeca, dobila priliku prezentirati svoje sposobnosti, usavršavati ih te se osjećati sposobnim i važnim. Također, dijete kojem prijatelj pomogne dobiva pozornost i razvija osjećaj sigurnosti i prihvaćenosti toliko potrebnih tijekom dolaska u novu okolinu i prelaska iz jaslica u vrtić.

U sredini s novim prijateljima i poticajima nije bilo mjesta za suze pa smo tijekom rastanka od roditelja primjetili tek nešto oklijevanja na koje smo već i zaboravili.

Ono što je svoj djeci zajedničko, što nas okuplja i bez čega vrtićka zajednica ne može je igra!U našoj svakodnevnica igra je na prvom mjestu, a kroz igru i od nje neodvojivu zabavu s lakoćom učimo.

Šarene Lego kockice svakodnevno su u upotrebi, većinom kod naših dječaka. Iako su ponekad neizbježne burnije razmjene mišljenja rezultat svega su maštoviti uradci dvorca, kuća s bazenom, brodova…

Stolno-manipulativne aktivnosti također su predmet pojačanog interesa kako dječaka tako i djevojčica. Nerijetko se radi o puzzlama čiji dijelovi premašuju broj 100 te za čije je slaganje potrebno puno strpljenja i pažnje, a prije svega suradnje među djecom.

Likovne aktivnosti s nama su od jutarnjeg okupljanja do odlaska kući kada treba staviti završni potez, a mama je već na vratima i doziva. Nešto od radova odnesemo kući, a neki primjerci krase nam sobu i hodnik.

Poveći repertoar pjesmica i brojalica koje su proteklih godina usvojila starija djeca pomalo prihvaćaju i nove „Sovice“ pa tako u zajedništvu i veseloj atmoferi usvajamo ritam.Ritam povezujemo s osjećajem ugode pa su dječica motivirana da ponavljaju takve zabavne aktivnosti. Istovremeno potičemo pažnju koja omogućava bolju slušnu i vizualnu usmjerenost jednih na druge. Navedeno otvara prostor za komunikaciju, a ona je opreduvjet urednog govorno-jezičnog razvoja. Općenito, pjesmice i brojalice doprinose razvoju predvještina čitanja i pisanja.

Kad smo kod čitanja, neke „Sovice“ pomalo prepoznaju i spajaju prepoznata slova u riječi, a ostali uživaju u pročitanim i prepričanim bajkama i pričama.

Omiljene jezične igre, uz predškolarce, i maleni osluškuju i pomalo se uključuju iako je za njih škola još daleko.
Osim zabavnih aktivnosti u sobi dnevnog boravka „Sovice“ vole i boravak na svježem zraku i motoričke aktivnosti, a ljubav prema nogometu njeguje se od najjranijih dana. Tako su odgojiteljice od djece naučile o važnim nogometnim klubovima, izgledu omiljenog dresa, tko vodi, kome treba više sreće, tko je novi trener i koja se utakmica trenutno s nestrpljenjem isčekuje. Tema „obitelji“, koja je ove godine u fokusu interesovanja svih odgojnih skupina pa tako i naše, reflektirala se i na naš likovni uradak pa je tako rezultat grupnog likovnog rada jedna prava navijačka obitelj izložena na prostoru hodnika.
Kako na vanjskom prostoru tako i u sobi najviše se druzimo s prijateljima „Zečićima“. Zajedno uživamo u malim scenskim igrama, posjećujemo se , razmjenjujemo iskustva i najdraže doživljaje.

Dosadi u našoj skupini nema mjesta pa se ponekad slučajno prolije čaj, juhica pa i cijeli tanjur slasnog ručka. Radi se o životnim situacijama i ujedno prilikama za uvježbavanje životno-praktičnih aktivnosti. Tako se „Sovice“ za čas uhvate papirnatog ubrusa, a ni metlica i lopatica im nisu strane i nepoznate. Ne biste vjerovali, ali ponekad se razvije sitna prepirka oko odluke tko će prebrisati stol nakon maštovitog slikanja.

Samostalnost je u našoj skupini važna, a osjećaj zadovoljstva nakon uspješnog samostalno obavljenog zadatka, npr.„pogađanja“ lijeve i desne papučice, neprocjenjiv!

Tako za „Sovice“vrtić postaje živi, autentični poligon za neopterećujuće učenje društvenih i emocionalnih vještina.

Odgojiteljice nastoje prepoznati, shvatiti i primjereno reagirati na brojne izazove pa smo tako odgovarali na dječju potrebu za istraživanjem, otkrivanjem novog, za interakciju s različitim materijalima i poticajima te na tragu navedenog vjerujemo da će nastavak pedagoške godine rezultirati brojnim dogodovštinama, maštovitim radovima i otkrićima te prvenstveno, sretnim „Sovicama“!

 

Scroll to Top