Djeca svakodnevno jedu svježe pripremljen ručak koji se doprema u vrtić. Jela su spravljena prema jelovniku Zavoda za javno zdravstvo PGŽ. Postoje jelovnici jesen- zima i proljeće- ljeto (u svakom po četiri tipa). Roditelji svakodnevno mogu pogledati što će njihovo dijete jesti toga dana tj. toga tjedna.

 

Jelovnik - svi tipovi

U tjednu od 06.05.-10.05.2019. na snazi je jelovnik tip 1.

U tjednu od 13.05.-17.05.2019. na snazi je jelovnik tip 2.

U tjednu od 20.05.-24.05.2019. na snazi je jelovnik tip 3.

U tjednu od 27.05.-31.05.2019. na snazi je jelovnik tip 4.

 

 

 

PIRAMIDA ZDRAVE PREHRANE

 

Tijekom djetinjstva pravilna prehrana izrazito je važna zbog djetetovih osobitih energetskih i hranjivih potreba, a da bi omogućili pravilan rast i razvoj djece, neophodno im je osigurati pravilnu prehranu, odnosno onu koja će im omogućiti odgovarajuću količinu energije, te odgovarajući udio prehrambenih tvari (bjelančevina, masti, ugljikohidrata, vitamina, minerala) i vode. Na taj se način osigurava unos odgovarajuće količine gradivnih, energetskih i regulacijsko zaštitnih tvari čime se postiže pravilan razvoj i funkcioniranje organizma te štiti zdravlje djece.

 

Već znamo kako je za djecu jako bitno da se njihova prehrana sastoji od tri važna obroka (doručka, ručka i večere) te dva manja međuobroka (zajutrak i užina), pri tome se trebaju izbjegavat slatkiši, gazirana pića i sl.

 

 

  1. Bazu piramide čine ŽITARICE: KRUH, ŽITARICE, TJESTENINA I RIŽA: iz ove grupe namirnica organizam dobiva energiju potrebnu za rast, igru, učenje, kao i vitamine. Sadrže dosta prehrambenih vlakana koja su jako važna jer pospješuju rad crijeva i pomažu očuvanju zdravlja.

  2. Drugi red čine VOĆE i POVRĆE: povrće sadrži puno vitamina i minerala važnih za zdravlje, vitamina A koji je važan za dobar vid i zdravu kožu. Voće je zapravo slatkiš koji dolazi iz prirode. Vitamin C koji dobivamo iz voća pomaže očuvanju zdravlja i potiče rast stanica.

  3. Treći red piramide čine MLIJEKO, MESO, RIBA, JOGURT, SIR…:glavni sastojak ovih namirnica je kalcij koji trebamo da bismo imali jake kosti i zube. Ono najvažnije iz ovih namirnica su bjelančevine (pomažu u izgradnji mišića) i željezo( potrebno za odvijanje važnih procesa u našem organizmu).

  4. Vrh piramide čine SLATKIŠI, MASTI i SLANA HRANA: ove namirnice treba jesti u malim količinama jer takva hrana ne osigurava dovoljno osnovnih hranjivih tvari. Slatkiši imaju puno kalorija a malo hranjivih tvari, masti se međusobno razlikuju pa treba izbjegavati masnoće iz mesa i mliječnih proizvoda.

Djeci koja imaju normalnu tjelesnu težinu i povećanu tjelesnu aktivnost može se ponuditi umjerena količina slatkiša, ali se preporučuju oni koji su nutritivno bogatiji poput pudinga, sladoleda, kolača od cjelovitog brašna sa voćem i sl.

Na vrh